Lite av varje, en söndagskväll

ÅÅh jag blir tokig. Varit otroligt dålig på att blogga här på senaste, ber om ursäkt för detta och lovar att dne kommande veckan ska bli betydligt bättre. Mycket beror det på att jag bloggar under några veckor även på en annan blogg, i skolsyfte. En blogg som ni verkligen bör kolla in, samhällsaktuella frågor tas upp i form av text, filmer och ljudklipp. Lämna gärna även er åsikt på klippen, uppskattas!

Snön har kommit för att stanna här i Piteå. Det fick jag svar på igår när jag envisades med att bära högklackat i snöstorm. Skrattade gott åt mig själv och konstaterade att jag inte passade i detta klimat. Mitt umgänge skrattade lika mycket. Väl inne på krogen frös jag så mycket att min vän fick ställa ett värmeljus på golvet mellan mina fötter för att de skulle tina. Galet.

De rosa fotbollsskorna jag bloggade om tidigare fick ingen positiv respons, KONSTIGT nog. Men intressant med er åsikt, anser dock att de kan matchas med i stort sett vilket matchställ som helst. Får se om mina kommande tips får samma negativa åsikter..hoppas det är någon som uppskattar dem i alla fall.

Jag längtar efter Göteborg, staden i väst. Fika alldeles för länge, gå i affärerna som inte existerar norrut och mysa på Liseberg. Snart blir det verklighet, försöker jag att intala mig..och det är nästan sant för det dröjer inte jättelänge nu tills flyget landar på Landvetter. Ska bli sjukt skönt. Och jag klarade tentan så jag kan stanna längre hemma efter jul också, alla tiders.

Ikväll har jag tillåtit mig att bara sitta i soffan och ta det lugnt. Sara bakade morotskaka som vi åt tillsammans med en kopp te. Utanför yrade snön runt och i rummet lyste värmeljusen. Härlig stämning, en bra söndag. Imorgon väntar ny föreläsning och en ny bloggvecka. Skall dessutom förhoppningsvis utföra en "mixerbordstest" som jag sak klara för att få sända radio själv. Håll era tummar tack!

Alldeles nyss skickade min vän Kamilla en bild till mig, en mycket komitk sådan. Gamla minnen (rostar aldrig)..


Nu ska jag bädda rent i sängen, sova några timmar innan det är dags att stiga upp igen. Om ni är uppe vid halv sju får ni gärna ringa och väcka mig, lär annars snooza alldeles för länge..Mitt tips för kvällen blir en låt: Razorlight - Who needs love..sov gott!

Puss o Kram / Malin


Kommentarer
Postat av: Kristina

Hoppas du kom upp, jag vaknade nyss ;)

Grattis igen till tentan!

2008-11-24 @ 09:57:38
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: Stefanie

Grattis grattis till tentan!

2008-11-24 @ 19:15:39
URL: http://stefaniewessberg.blogg.se/
Postat av: Fanny

Skönt att höra att du klarade tentan, yo go girl! Du MÅSTE fortsätta med dina tips. Dina tips är de enda vettiga av många bloggar. Även om skorna var gräsliga ;) En gång mötte vi ett lag som hade lila shorts och orangea tröjor, skorna kanske skulle matcha där ;)



Vet du, min uppfattning om norrland är att det alltid är mörkt och sjukt kallt. är det så? :)

2008-11-25 @ 07:09:16
URL: http://fannychristine.blogg.se/
Postat av: Mikaela

du var grym idag =)

2008-11-25 @ 14:06:16
URL: http://goosgoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0