Ett nytt år med nya drömmar i samma verklighet.

Kristinas skrev idag en liten fin årskrönika i mini format, och jag vill eller ska inte vara sämre.

År 2008 har varit ett mycket händelserikt år på alla tänkbara vis, jag började på högskola som jag senare under samma år bytte. Jag flyttade ifrån de södraste delarna av Sverige till nästan så långt norr över som är möjligt. Finns val jag ångrar i efterhand och det finns val som jag absolut inte skulle vilja vara utan. Jag har lärt känns otroligt många underbara människor som jag vet kommer att består för en lång tid framöver - om inte för alltid. Jag haar tillsammans med en av dessa startat en blogg under året som jag hoppas blir ännu bättre till nästa år. Jag har besökt platser jag aldrig tiidgare besökt och ätit Pitepalt och insett hur omsmakligt det är.

Besökte Hultsfred för andra gången i mitt liv och därifrån har jag många minnen, vädret som varierade varannan minut och Håkans Hellström & The Hives spelningar som var snäppet vassare än de övriga. Därifrån bär jag även med mig rösten jag drabbades av, eller snarare pipen som skulle vara en röst. Tältet som någon festivalbesökare snodde utav oss tio minuter efter att vi valt tältplats och första ölen som jag drack på parkeringen.

Kent konserten i ett sommarvarmt Göteborg tillhör också favoritminnena, där jag bland annat fick Jocke Bergs plektrum av en väldigt snäll vän och fick njuta av sensommarnatten tillsammans med Michaela. Detta år insåg jag också min passion för färgen rosa som tidigare inte lika ofta klätt min kropp och många engelska rockband spelades i min stereo. Jag fyllde 20 år och firade min "systembolagspremiär" åt att bland annat köpa vin åt mamma, vad jag köpte åt mig själv minns jag inte., men tror det bland annat bestod av mousserande vin.

2008 skålades in i Höör i Skåne tillsammans med bland annat Stefanie, Glenn och Jens. Mycket trevligt nyår med god mat och fina fyrverkerier. Jag gjorde även detta år min premiär på Tradera, tyvärr kanske. Jag fynade i alla fall en del, som dock har lugnats ned något nu - om det lugnar er!

Att skriva vad som hände i nöjesvärlden detta år är någonting jag hemskt gärna skulle vilja göra, men inser samtidigt hur mycket av den informationen ni redan läst och tagit del av. Några höjdpunkter enligt mig är :
Coldplays nya platta,
Robyns genomslagskraft i världen,
Skotska bandet Glasvegas enorma succè,
Sex and the city filmen, Markus Krunegård och Vernonica Maggios många nomineringar i våra svenska musikgalor
och inte minst min egen insats i PiteFm.

Nu vill jag önska er ett GOTT NYTT 2009!
Jag hoppas att ni ska lyckas med i alla fall någon av era drömmar, förhoppningar eller mål under året och att ni ska få vara friska och att fred på jorden snart blir verklighet.

Kärlek till er alla! ♥
Puss o Kram - Take Care / Malin

Kommentarer
Postat av: Markus

Underbart! Här sitter jag nyårsdagens morgon o är uppenbarligen den enda som är vaken, med all rätta. 0 online på msn, vet inte när jag upplevde detta senast. Det är bara jag som har så sjuka sovvanor som bara sover 2 timmar efter nyårsafton. Men men, det jag vill ha sagt att det var mycket trevligt att då upptäcka att du hade skrivit en nyårskrönika som dessutom var mycket bra! Hoppas du hade ett trevligt nyår! Hoppas 2009 blir lika bra som 2008 verkar ha varit för dig!!

2009-01-01 @ 08:40:00
Postat av: alice

Gott nytt år på dig själv :D

2009-01-03 @ 19:45:27
URL: http://alicesfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0