musik non stop

Sitter och lyssnar på P3 Pop med Sara Martinsson och drömmer mig bort i musikens och radions värld. Idag fick jag förtroendet att tillsammans med en annan person ha ansvar för musiken på radio Shore hela nästa år. Jag är ansvarig för musiken för en radiostation.. ja det låter bra i mina öron. Kul ska det bli. Säger till när du kan höra mig i etern!

Vad händers annars? Ja jag kan ju tipsa om följande:

P1 har idag presenterat Vinterpratarna som kommer dyka upp från juldagen till nyårsdagen. Konceptet är detsamma som i sommarvarianten, vinterprataren får alltså tala om det som ligger närmast hjärtat (inte julfirandet) och spela favoritmusik. Listan ser ut som följer:
25/12 Jonas Gardell
26/12 Jan-Öjvind Swahn
27/12 Jenny och Susanna Kallur
28/12 Lamine Dieng
29/12 Mari Jungstedt
30/12 Henning Mankell
31/12 Lasse Åberg
1/1 Kerstin Ekman

December betyder diverse julkalendrar. Rockparty.se  har också sin egen där artister för sommarens festival, tävlingar och annat smått o gott gömmer sig bakom luckorna. Och hittills ser lineupen lovande ut. Kanske blir det Hultan i sommar igen, vi får se hur livet ser ut då. Men vad sägs om Lars Winnerbäck, Maia Hirasawa, Timbuktu och Anna Ternheim?

På tal om Maia Hirasawa så gästade hon svt:s "Dom kallar oss artister" förra veckan. Ett riktigt mysigt inslag där man fick se hur hur hon spelar in sin musik. Imorgon är det bandet som krossat den svenska jantelagen. Jag menar såklart The Hives och halvtimmen mellan 21 och 21:30 är svt1 givet.

Malin tipsade tidigare om att rösta på P3 Guld. En annan gala där det går att rösta på dina musikfavoriter är ju Grammisgalan. Slutspurt där, fram till den 10 december går det att rösta här, så skynda dig att surfa in och klicka i dina guldkorn.



Nu är ögonlocken tunga och en Ekot-sändning har passerat och det är istället "Vaken med P3 och P4" som ljuder i högtalarna. De sa nyss att det är pepparkakans dag idag. Det är också en speciell namnsdag, bara så ni vet ;) Man kanske skulle fira med en eller två pepparkakor efter några timmars sömn?


Well well, godnatt på er!
// Kristina

Kommentarer
Postat av: I.

jag har också sett att de artisterna kommer dit, men i år var jag faktiskt missnöjd med campingen på hultan. det var toooo-not-fresch!

but i thought it was funny with you gyes!

2008-12-10 @ 03:14:51
URL: http://idacharlotte.blogg.se/
Postat av: Babbidesign - [Design & Foto]

Hejsan! Om du är intresserad av ny design till din blogg, kika in hos mig, välkommen :)

2008-12-10 @ 03:20:28
URL: http://babbidesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0