"Halvnakna män - som absolut inte var intresserade av oss"

Det känns som om jag befinner mig i en bubbla. En bubbla med ett frågetecken i mitten, lite vilsen och lite nöjd. Dagarna sedan jag kom till västkusten har bara ramlat förbi, utan att jag egentligen har gjort någonting mer än ätit alldeles för mycket och gjort slut på pengar. Pengarna är egentligen mitt största orosmoln för tillfället, jag fick ett litet bidrag av Csn i decembermånad för att få mer i Januari. Det är inte helt lätt när jag inser att pengarna ska räcka många veckor till och redan är som gott slut. Dessutom är det nyår om bara några dagar, en dag då man helst skippar att tänka på pengar. Det är i alla fall skönt att vara hemma, trots att det kryper i benen att hinna träffa personer man annars inte kan träffa och gå i affärer man annars inte kan gå i.

I fredags var det utgång i Göteborg, en mycket lyckad sådan. Det är inte ofta jag förfestar ute på en pub, på grund av studentlivets ekonomi. Men detta gjorde vi och mycket trevligt var det. Efter det drog vi vidare till Park Lane och utan förvarning var vi inne och dansade bland hundratals halvnakna män - som absolut inte var intresserade av oss, utan varandra. Japp, det var en sådan kväll. Så vi kund ei godan ro dansa för oss själva till den ena schlagerdängan efter den andra. Kvällen blev lång och gårdagen var därför ganska seg och tillbringades mestadels hemma i soffan med spel och familjen som sällskap. Skönt.

Imorgon hoppas jag på att jag mår bättre än vad jag göra för tillfället, är lite seg och fryser som tusan. Om så är fallet ska jag försöka hitta mig en nyårsklänning och träffa Kristina en stund. Hoppas på att så blir fallet. Nu ska jag koka lite espresso i min nya kokare som jag köpte igår tillsammans med en ny mjölkskummare efter att den förra gått sönder. Mums, säg vad som om kaffe - men oj vad jag tycker om det!

Förälskat mig en aning i denna låt.
A Camp - Stronger than Jesus.


Puss o Kram / Malin

Kommentarer
Postat av: Victoria

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!!! :D

2008-12-31 @ 13:08:00
URL: http://ignoreit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0