Gott nytt år!

Så var den här, årets sista dag år 2008. Imorgon för ett år sedan skrev jag följande ord på min gamla blogg:
"Starten på det nya året (efter 12-slaget) har inte varit annat än dålig (tråkig efterfest, lite tjafs, ont i magen, kallt om fötterna, migrän och spya till följd av det, feber, svårighet att äta, osv). Har hört att nyår skulle vara en värdemätare för resten av året som ligger framför en. Men jag tror inte på det, 2008 kan bara bli bättre och bättre."


Såhär i efterhand kan jag lugnt meddela er att nyårsfirandet inte alls blev någon värdemätare för året. Jag har haft ett ritkigt fint år. Först och främst var det någonstans runt det nya årsskiftet som jag började umgås med de underbara personerna som jag nu ser som mina närmsta vänner i Kalmar. Till skillnad från innan har de inte gjort mig ledsen och aldrig behandlat mig illa. Det var också fem dagar efter nyår som jag flyttade, och jag trivs super. Hade inte den möjligheten uppkommit vet jag inte om jag hade fortsatt i Kalmar.. Sommarjobbet som reporter var underbart och sedan drog skolan igång igen och jag är glad att jag var fadder och på så vis träffade min snygga Ludvig. Hösten ihop med dig har varit så bra.

Är det något jag i efterhand saknar är det kanske en liten tripp utanför Sveriges gränser. Får hoppas på det under 2009. Och såklart, att min fina vän och bloggkollega Malin inte längre bor i Kalmar. Men betyder vänskapen något håller man ändå kontakten.. och ja, ikväll tror jag att nyårsfirandet blir mycket bättre än förra året för jag ska ju fira ihop med Malin :)

Hoppas ni nu får en underbart fin kväll! Och blir det inte så, så ta till er de ovanstående ord och se till att göra 2009 till det bästa året hittills ändå.

Gott nytt år kära vänner!
// Kristina





Alla gamla bilder ligger på dvdskivor i Kalmar men på min resedagbok hittade jag det här fyrverkerikortet. I och för sig inte från nyår, utan från "Malta firework festival". Ett firande de hade på årsdagen av deras inträdelse i EU. Tydligen lite mer stolta EUmedlemmar än vad svenskarna är.. Hur som helst, fyrverkerier passar ju väldigt fint idag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0