En "sådan" som bloggar...

Det var ett bra tag sedan jag skrev här nu, det är så jag inleder varje inlägg här nu förtiden. Men i vilket fall, det var längesedan, men bättre sent än aldrig, eller hur?

Igår var det julafton, om någon mot förmodan som läser denna blogg har missat det. Det var en trevlig gårdag, ungefär som de senaste åtta åren, det finns en trygghet i det samtidigt som det är bra med lite förnyelse. Men kanske är det så att den dagen ska vara en tradition? Min kusin undrar om jag bloggade, eller snarare vad den hette. Han sa att han tog det för givet att jag bloggade, att jag var en ”sådan” som gjorde det. Okej, kanske det. Jag får hälsa till dig Erik, hej hej! – om du nu skulle läsa vår blogg så får jag hoppas att du blir en trogen läsare.

Ute på ön händer det inte mycket, mer än att jag är rätt pank och inte har någon större lust för ”juldags festande”, det blir party för min del imorgon istället. I Göteborgs kärna, det blir bra och redan laddad! Det som är lite surt är att jag packade FÖR LITE kläder med mig till västkusten, i alla fall för festande. I-landsproblem, jag vet. Men det är trots det fortfarande ett problem. Haha. Vi får se, sjukt sugen på rean, men plånboken strejkar.

Extern hårddisk, 1 Tb fick jag bland annat i julklapp. En klapp som var väldigt välkommen, men som läget är nu fungerar inte min dator – vilket leder till att klappen inte kan hjälpa till med något för tillfället, trist. Så just nu sitter jag på en seg dator och halkar mig fram på lite hemsidor och lyssnar på gammal musik i datorn. Sådär spännande, men bättre än ingenting. SATC är sällskapet denna eftermiddag / kväll, enkelt och kravlös underhållning, skönt.

Nu ska jag njuta av det stilla livet härute och hoppas på mycket mys de kommande dagarna. Vill någon följa med på bio i veckan kanske, eller bara hänga lite granna? Dessutom ska Timo Räisinen vara med i Körslaget, det anser jag var coolt, nördigt coolt - heja Timo!

Take Care.
Puss o Kram / Malin

Kommentarer
Postat av: Robin

Hårddisk på 1TB lär räcka för att köra någon form av backup på allt viktigt. Sen kan du köra en re-boot av datorn, installera om allt igen. Funkar oftast med en enkel knapptryckning i startup skärmen. Sen så kanske datorn slutar sega...

2008-12-26 @ 12:47:05
URL: http://birdofashes.blogspot.com
Postat av: Mallan

Haha, ja Robin. Problemet är bara att datorn inte ens startar nu, så går inte att göra någon re-boot eller liknande..surt nog!

2008-12-26 @ 16:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0